af Lene Kjældgaard
Office 365, Office 2019, Office 2016:
- Før du opretter en PDF-fil, skal du køre kontrol af hjælp til handicappede for at sikre, at dit dokument er nemt for alle handicap at få adgang til og redigere.
- Klik på Filer > Gem som, og vælg den placering, hvor du vil gemme dokumentet.
- Vælg PDF på listen Filtype i dialogboksen Gem som.
- Klik på Indstillinger, kontrollér, at afkrydsningsfeltet Koder til dokumentstrukturering for tilgængelighed er markeret, og klik derefter på OK.
Office 2013:
- Før du opretter en PDF-fil, skal du køre kontrol af hjælp til handicappede for at sikre, at dit dokument er nemt for alle handicap at få adgang til og redigere.
- Klik på fanen Filer, og klik derefter på Gem som.
- Vælg, hvor filen skal gemmes, under Vælg en placering.
- Vælg en mappe, du allerede har brugt, under Vælg en mappe, eller klik på Søg efter flere mapper for at vælge en anden mappe.
- Klik på pilen på listen Filtype i dialogboksen Gem som, og klik derefter på PDF.
- Klik på Indstillinger.
- Kontrollér, at afkrydsningsfeltet Koder til dokumentstrukturering for tilgængelighed er markeret, og klik derefter på OK.
- Klik på Gem.
Office 2010:
- Før du opretter en PDF-fil, skal du køre kontrol af hjælp til handicappede for at sikre, at dit dokument er nemt for alle handicap at få adgang til og redigere.
- Klik på fanen Filer, og klik derefter på Gem som.
- Klik på pilen på listen Filtype i dialogboksen Gem som, og klik derefter på PDF.
- Klik på Indstillinger.
- Kontrollér, at afkrydsningsfeltet Koder til dokumentstrukturering for tilgængelighed er markeret, og klik derefter på OK.
- Klik på Gem.
Sådan laver du et worddokument webtilgængeligt